Evropský parlament a Rada EU souhlasily s návrhem nové legislativy měnící pravidla pro profesionální řidiče. Řidiči, účastnící se dálkové dopravy, budou muset nově odpočívat nejméně dva celé dny jednou za čtrnáct dní a prodlouží se doba jejich nuceného denního odpočinku. Nová legislativa tak sjednotí pravidla pro všechny členské země, které jsou v jednotlivých zemích odlišná.

Členské země budou moci stále upravovat pravidla pro dálkovou dopravu na svém území, budou se nově držet pravidly EU. Legislativní balík stanovuje minimální denní devítihodinovou přestávku, čímž se doba pauzy prodlužuje o hodinu. Řidiči budou také nuceni po každých dvou týdnech odpočívat nejméně 45 hodin.

Nové opatření upravuje také maximální dobu řízení. Dosud mohli řidiči řídit až 74 hodin týdně. Tato hranice se nyní sníží na 56 hodin. Každý členský stát bude oprávněn postihnout řidiče nebo jejich zaměstnavatele za porušení těchto podmínek v jiné zemi EU. Údaje z tachografů, které mají řidiči ve svých vozech, budou totiž mezi jednotlivými členskými zeměmi sdíleny.

Zástupci dopravního průmyslu ovšem nejsou z nového nařízení nadšeni. „Rozhodnutí Bruselu přes noc spláchne 500 milionů eur“, uvedl Hubert Linssen, delegát EU při Mezinárodní dopravní unii. Opatření může podle něj vést ke ztrátě pracovních míst, porušení vnitřního trhu a zejména k poškození turistického průmyslu.
Legislativa ještě musí být oficiálně schválena oběma institucemi.