Ministerstvo pro místní rozvoj chce spolu s kraji podpořit domácí cestovní ruch v duchu přísloví "všude dobře doma nejlíp". Cílem je, aby domácí turisté strávili alespoň jednu dovolenou v roce doma, v České republice. Podle ministra Martínka by k tomu mělo pomoci například zlepšení infrastruktury, školení odborníků a využití strukturálních fondů Evropské unie.

Čeští turisté loni podle Martínka utratili v zahraničí na dovolené kolem 51 miliard korun. V tuzemsku přitom zaplatili zhruba 18 miliard. "Je zcela zřejmé, že je tu velký nepoměr, a je našim cílem, abychom tento vývoj zvrátili," uvedl Martínek. MMR chce připravit propagační kampaň či školení pracovníků. Na vzdělávání v cestovním ruchu má úřad podle něj k dispozici 240 milionů korun.

Vloni přijelo do České republiky na dovolenou zhruba 8 milionů zahraničních turistů, z toho přes dvě třetiny zůstaly pouze v Praze. To není podle Martínka příliš dobré vysvědčení pro jednotlivé regiony.

Konkrétní návrhy krajů a ministerstva se promítnou do strategie cestovního ruchu na roky 2007 až 2013, na jejíž společné přípravě se dnes obě strany dohodly. Shodu nalezl Martínek s hejtmany i při přípravě lednového veletrhu Regiontour a GO. Ten by měl doznat velkých změn a být zaměřen více obchodně.