Systém informování občanů o Evropské unii Úřadu vlády ČR bude od zítřka provázet nová reklamní kampaň. Její neobvyklá grafická podoba je dílem studentů Vysoké školy umělecko průmyslové a lidé se s ní budou moci setkávat jak v celostátních denících, tak i například v prostředcích hromadné dopravy či na billboardech.

Úřad vlády ČR zvolil velice netradiční grafické ztvárnění. Reklama má podobu sedmidílného komiksu a jeho autorkou je studentka Vysoké školy umělecko průmyslové Karolína Kmochová ve spolupráci s marketingovým expertem Michalem Mikešem. Kmochová pro informační systém o EU vytvořila i hlavní logo. Kromě celostátních deníků či týdeníků se jednotlivé díly komiksu objeví také na plakátech v metru či na tramvajích a autobusech, v čekárnách lékařských ordinací anebo ve školách.

 

komiks1_velky.jpg



Reklamní akce nebude propagovat Evropskou unii jako takovou. Jejím cílem bude pouze představit široké veřejnosti obnovený informační systém o EU, který tvoří bezplatná telefonní informační linka Eurofon 800 200 200, internetový portál o Evropské unii www.euroskop.cz a Eurocentrum Praha.

 

komiks2_velky.jpg



"Snažíme se občanům ukázat a představit informační zdroje o EU, na které se mohou kdykoliv obrátit a u kterých budou mít záruku, že informace, které od nich dostanou, jsou správné. Komiks nám v tomto směru připadl jako docela zábavná a srozumitelná forma jak toho dosáhnout," vysvětlila ředitelka Odboru pro informování o evropských záležitostech Úřadu vlády ČR Petra Mašínová. Právě její lidé mají za úkol veřejnost o EU informovat. "Naše role a role státu je umožnit občanům přístup ke všem informacím o Unii. Zda toho lidé využijí je věc jiná, ale informační zdroj tu musí být a musí být kvalitní," dodala ještě Mašínová.

Informační systém o Evropské unii vznikl v rámci Koncepce informování o evropských záležitostech v ČR, kterou schválila vláda na svém zasedání 13. července 2005.

Další ukázky (pro zvětšení klikněte na obrázek) :

komiks3_velky.jpg

komiks4_velky.jpg

komiks6_velky.jpg

komiks7_velky.jpg